sacekimibursa.com
info@drmuratkucuktas.com
0 224 249 0 777 0 505 418 48 65

Saç Dökülmesi ve Tedavisi

Hastalık olarak saç dökülmesi yapan 100’ e yakın hastalık bulunmaktadır. Bu hastalıklardan en sık görüleni erkek tipi saç dökülmesi (MPH), kadın tipi saç dökülmesi (FPH) ve telogen effluvium olarak adlandırdığımız saç dökülmesidir. En sık saç dökülmesi yapan sebepler arasında ise hormonal dengesizlik, tiroid bozukluğu, dengesiz beslenme, çeşitli ilaçların kullanımı ve anemi (kansızlık) yer alır.

saç-dökülmesi-2

Erkek tipi saç dökülmesi (androgenetik alopesi)

Bilinen en yaygın saç dökülmesi yapan hastalık erkek tipi saç dökülmesi’dir. İsim olarak erkek tipi saç dökülmesi denmesine rağmen bayanlarda da sık olarak görülür. Hastalığa sebep olan 2 temel faktör vardır. İlki genetik temeli oluşturur. Ailede ve birinci derece akrabalarda benzer dökülmeler görülebilir. İkinci temel neden ise hormonal kaynaklıdır. Hormonal olarak saç dökülmelerinin asıl nedeninin, erkeklik hormonu olan testosteronu dihidrotestosterona dönüştüren 5-Alfa Redüktaz enzimi olduğu düşünülmektedir. Dihidrotestosteron (DHT), etkisini saç kökleri üzerindeki androjen reseptörlerine bağlanarak gösterir. DHT saç köklerinin yaşam döngülerinin kısalmasına neden olur. Her döngü tekrarında saç biraz daha zayıflar, süreç tekrarlandıkça saçlarda zayıflama, incelme ve dökülme gerçekleşir.
Saç gelişimi doğumdan önce genetik olarak belirlenir. Saç dökülmesinin nedeni, saç köklerinin DHT’ye karşı gösterdikleri aşırı duyarlılıktır.Dihidrotestosteronun (DHT)’ nun testesterona oranı ne kadar fazla olursa saç dökülme süreci o kadar hızlı olur. Bundan da anlaşıldığı gibi erkek tipi saç dökülmesi kişinin erkeklik hormonu miktarı ile değil DHT’nin ne düzeyde üretildiği ile alakalıdır.
Bu hastalıkta zamanla önce saç telleri incelir, renkleri açılır, seyrekleşir ve sonunda saç kökü tamamen yok olur. Babanın saçının olmaması çocuğunda da saç kaybı yaşanacağı anlamına gelmemektedir. Saç kaybı ebeveynlerin her ikisinden gelen genlerin tesadüfi birleşmesiyle ortaya çıkan bir durum izler.
Ensede iki kulak arasında yer alan saçlı bölge “kalıcı saç” olarak tanımlanır, bu saç köklerinin DHT’ye karşı genetik nedenli bir duyarlılığı olmadığından ömür boyu dökülmeleri olmaz. Erkek tipi saç dökülmesinin son evresinde dahi ense ve yan kısımlardaki saçlarda dökülme gerçekleşmez. Bu bölgede yer alan saçlar DHT hormonuna duyarlı olmadıklarından hastalıktan etkilenmezler.

There are close to 100 diseases that cause hair loss as a disease. Among these diseases, hair loss is the most common male pattern hair loss (MPH), female pattern hair loss (FPH) and telogen effluvium. Among the most common causes of hair loss are hormonal imbalance, thyroid dysfunction, unbalanced diet, use of various medicines and anemia (anemia).

Male pattern hair loss (androgenetic alopecia)

The most common known hair loss is male pattern hair loss. Although male-type hair loss is called as a name, it is also common in women. There are 2 main factors that cause the disease. The province is genetically based. Similar spills can be seen in family and first degree relatives. The second main reason is hormonal origin. The main reason for hormonal hair loss is thought to be the 5-alpha reductase enzyme, which converts testosterone, the male hormone, into dihydrotestosterone. Dihydrotestosterone (DHT) shows its effect by binding to androgen receptors on hair follicles. DHT causes shortening of life cycles of hair follicles. Hair repeats every cycle, and as the process repeats, the hair becomes weakened, thinned, and shed.Hair development is genetically determined before birth. The cause of hair loss is the excessive sensitivity of hair follicles to DHT. The higher the testosterone ratio of dihydrotestosterone (DHT), the faster the hair loss process. As can be understood from this, male hair loss is related to the level of DHT produced, not by the amount of male hormone of the person.
Over time, the hair follicles in this disease, their color opens, becomes sparse, and finally the hair completely disappears. The absence of the father’s hair does not mean that the child will also experience hair loss. Hair loss follows a situation that occurs by random combination of genes from both parents.
The hair zone between two ears is defined as “permanent hair”, since these hair follicles are not genetically sensitive to DHT and can not be poured for life. Even in the last phase of male pattern hair loss, spillage does not occur in the nape of the neck and in the side hair. The hair in this area is not susceptible to the disease because they are not sensitive to the DHT hormone.